søndag 21. mai 2017

Reisen tilbake i tid

Jeg tok en tur tilbake til 1700-tallet i dag, sammen med min mor, mormor og morfar. Det var en veldig spennende og lærerik opplevelse vi fikk. Jeg gikk inn i rollen som en ung dame i en Renessanse inspirert kjole jeg kjøpte på Wish.com for 100 kr. Jeg var der fra det begynte klokken 11 til det sluttet klokken 16 og det er virkelig å anbefales om du er interessert i denne tidsperioden, eller om du bare er nysgjerrig. Vi gikk i leilighetene og husene rundt i byen og jeg var guiden til de andre, for jeg hadde vært der på torsdag med skolen. Klærne var veldig pene og veldig detaljerte. Jeg fant også et lite museum med gamle folkedrakter og pynt. Jeg hilste på Danske kongen og resten av kongefamilien fra 300 år tilbake i tid. Møte med han var noe jeg ikke vil glemme. Han flørtet med meg som de gjorde på den tiden. kongen: ''God dag, skjønne jomfru'' og kysset hånden min. Meg: ''God dag'' kongen: ''hva er den skjønne jomfruens navn?'' Meg: ''mitt navn er Benedicte'' Kongen: '' Benedicte ja, det er et deilig navn'' Han ga meg tre ''gullpenger'', men han puttet de ned i bh-en min, fordi det var sånn de flørtet før i tiden. Jeg måtte også kysse han på begge skinnene og munnen før jeg gikk. Avslutningen, så fyrte slottsvaktene av geværene sine, og det var et stort smell. På slutten av avslutningen, når alle vaktene skulle gå, så husket kongen meg, fordi han vinket til meg. Det var også noen som tok bilder av meg, men det var bare morsomt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar